zondag 21 mei 2017

Hoe werkt cloud mining?


(Weet jij niet wat minen van Bitcoins is? Lees dan hier een artikel over het minen van bitcoins.)
Bij het Cloud Mining van bitcoins sluit je je aan bij een groep of bedrijf dat gezamenlijk bitcoins mined. Het grote voordeel hiervan is dat je niet zelf hoeft te investeren in dure apparatuur, dat je geen technicus hoeft te zijn om het op te zetten en dat je na je investering geen onderhoud hebt.
Cloud mining heeft in de eerste jaren een slechte naam gekregen omdat er een hoop bedrijven misbruik van hebben gemaakt. Er werd beloofd dat je een bepaalde hashrate kreeg maar deze bedrijven leken uiteindelijk oplichterij. Echter, wanneer je goed onderzoek doet zul je een aantal bedrijven vinden die doen wat ze beloven en daadwerkelijk voor jouw de servers en appratuur onderhouden. Zoals je in mijn andere artikel kunt lezen is Genesis Mining mijn favoriet. Het is dus belangrijk om het juiste bedrijf te kiezen voor cloud mining.

Het werkt als volgt.Jij investeert een bepaald bedrag in een bedrijf dat voor jouw cloud mining zal onderhouden. Hiermee kopen zij de ideale apparatuur om te minen. Omdat zij vaak tienduizenden klanten hebben kunnen zij investeren in betere apparatuur dan jij ooit zelf zou kunnen kopen en genieten ze van schaalvoordeel. Zo hebben zij vaak volledige server-parken puur voor het minen van cryptocurrencies, veelal Bitcoin.
Uiteraard vragen deze bedrijven hier een kleine fee voor; die zij gebruiken voor onderhoud, elektriciteit en een kleine winst voor hunzelf. Leuk weetje: Wanneer de waarde van bitcoin stijgt is de relatieve prijs van elektriciteit en onderhoud lager, hierdoor verdien jij dus een stuk meer.

Hoeveel moet ik investeren in Cloud Mining?

Hoeveel geld  jij investeert is volledig aan jou. Of het nu 1 euro is of 10.000; je krijgt een stukje van het geheel. Als jij 1 euro investeerd krijg je maar een klein beetje hashrate, terwijl je voor 10.000 euro een flinke hashrate krijgt. Hoe meer hashrate, hoe meer coins jij zult verdienen. Zelf ben ik begonnen met een kleine investering van $30; maar inmiddels heb ik er veel meer in geinvesteerd.

Welke Cloud mining partij is betrouwbaar?

Ik heb ongeveer 10 verschillende partijen geprobeerd en mijn grootste return on investment tot nu toe is Genesis Mining. Daarnaast lijken zij zeer betrouwbaar en hebben ze een zeer snelle klantenservice. Met de code  krijg je ook nog eens 3% korting op al je aankopen.

Wanneer heb ik mijn investering terug verdiend?

Het is vooraf niet te bepalen hoe lang het zal duren voordat je je geld terugverdiend met cloud mining. De 2 factoren die hiervoor belangrijk zijn zijn de waarde van bitcoin (of de cryptocurrency die je mined) en de moeilijkheidsgraag van de coin. Naarmate er meer Bitcoins worden ontdekt zal de moeilijkheid blijven stijgen; om uiteindelijk vrijwel onmogelijk te worden. Met de huidige koersstijging van Bitcoin zou ik mijn investering in ongeveer 10 maanden terugverdienen, maar er zijn dus meerdere variabelen van invloed.

Kan ik niet beter direct Bitcoins kopen?

Ja en nee. Toen bitcoin 3 maanden geleden op 900 EUR/BTC stond was het waarschijnlijk beter om simpelweg wat bitcoins te kopen en deze in waarde te laten stijgen. Op het moment van schrijven staat bitcoin echter op 1800 EUR/BTC. Omdat je bij cloud mining uitbetaald krijgt in bitcoins is de uitbetaling op dit moment dus dubbel zoveel waard dan 3 maanden geleden, terwijl je je investering bitcoins nog steeds 1:1 is. Beide investeringen leveren je op lange termijn waarschijnlijk geld op, maar op dit moment denk ik dat je met Cloud mining een groter rendement krijgt. Bijkomend voordeel, bij cloud mining ben je minder afhankelijk van dagelijkse fluctuaties en heb je over het algemeen meer rust (peace of mind).


Welke cryptocurrencies kan ik minen?

Hoewel Bitcoin veruit de meest populaire munt van het moment is kun je ook nog een hoop andere coins minen via Cloud mining. Denk aan DASH, Ether, Monero, START, Zcash, etc. Vrijwel iedere (grote) coin is te minen via een cloud mining platform. Het is verstandig om te investeren in een coin die wel al wat naam heeft gemaakt, omdat er vrijwel wekelijks nieuwe coins verschijnen die soms net zo snel weer verdwijnen. Op dit moment is mijn advies te investeren in Bitcoin en Ether.


Beginnen met Cloud Mining?

  1. Kies je cloud mining partij, ik adviseer Genesis Mining.
    Met de volgende code krijg jij 3% korting op al jouw aankopen: SP12V8
  2. Kies in welke munt je wilt investeren.
    Momenteel adviseer ik Bitcoin en Ether.
  3. Meld je aan investeer een bepaald bedrag. Hoe meer je investeert hoe meer hashrate jij krijgt.  Betalen kan via Creditcard en BTC.
  4. Zodra de betaling is overgemaakt ontvang jij Hashrate en wordt er voor jouw gemined.
  5. Geef jouw BTC adres op
    Geen Bitcoin adres? Maak dan je eigen wallet aan.
  6. Uitbetaling gaat automatisch en is dagelijks (met een bepaald minimum bedrag)
  7. Sit back and relax, nu ontvang jij vanzelf Bitcoins (of de door jouw gekozen curreny) op jouw wallet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten